خودرو mvm 550 اتوماتیک 2022-10-26
معرفی ام وی ام 550 MVM 550؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید زومیت
شاید طراحی این بخش، بهتنهایی متوسط و قابل قبول به نظر برسد؛ اما عدم وجود ارتباط بین نمای جلو و عقب، باعث القای حس کسلکنندهای به بیننده میشود. چری اتومبیل (Chery Automobile) یکی از شرکتهای خودروسازی بزرگ در جمهوری خلق چین به شمار میرود که تیراژ تولید بالایی دارد و با توجه به میزان تولید، بیست و هشتمین خودروساز بزرگ جهان محسوب میشود. محصولات این شرکت در ایران توسط مدیران خودرو و تعداد کمی توسط سناباد خودرو مونتاژ میشوند و به فروش میرسند.
متاسفانه ایراد بزرگ خودروهای چینی یعنی رینگهای کوچکتر از اندازه استاندارد در ام وی ام 550 نیز مشاهده میشوند که ظاهر جانبی خودرو را به هم ریختهاند. نمای عقب ام وی ام 550 نیز ظاهری آرام و به دور از حاشیه را به نمایش میکشد که اندکی با چهره تهاجمی جلو تناقض دارد؛ با این حال طراحان چری سعی کردهاند تا از یک سبک طراحی برای چراغهای جلو و عقب خودرو استفاده کنند. در مجموع میتوان گفت که ام وی ام 550 به صورت کامل نشان دهنده یک سدان اقتصادی و خانوادگی چینی است. در بخش داخلی خودرو در نمای اول تصویری از یک خانه مرتب و تمیز به ذهن شما می آید؛ چرا که در طراحی داخلی خودرو از انسجام و نظم خاصی استفاده شده است تا چری E5 چشم نواز و زیبا به نظر برسد. داسبورد دو رنگ خودرو در نگاه اول به خوبی خود نمایی می کند و جنس مواد مورد استفاده برای تولید قطعات داخلی نیز دارای کیفیت نسبتا خوبی است.
در این مقاله می خواهیم با ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ بیش تر آشنا شویم و راهنمای خرید کاملی از آن، ارائه دهیم. در روزگاری که بازار سدان های ارزانقیمت کشورمان پرشده بود است از انواع خودروهای قدیمی فرانسوی که دیگر از دیدنشان هم خسته شده بودیم، حضور یک سدان چینی به نام چری A5 یا همان mvm530 خودمان، توانست شرایط را تا حدی تغییر دهد و سپس نوبت به MVM 550 رسید. خدمات پس از فروش امویام 550 بر عهدهی صنایع خودروسازی مدیران یا همان مدیران خودرو است که نمایندگیهای متعددی در کشور دارد. اکثر نمایندگیها و ارائهدهندگان خدمات پس از فروش، در مراکز استان و شهرستانهای بزرگ قرار دارند و گستردگی خدمات زیاد چشمگیر نیست.
خوشبختانه بر روی کنسول مرکزی به سبک خودروهای جدید، چندان خبری از شلوغ کاری نیست و فقط سه کنترلر گردان برای سیستم تهویه به چشم می خورند. صفحه کیلومتر از آمپرهای آنالوگ ساده تشکیل یافته است که نورپردازی آن ها هم به رنگ نارنجی است. صندلی ها به طور فابریک با چرم مصنوعی روکش شده اند که این موضوع، اندکی حس اقتصادی بودن قطعات پلاستیکی کابین را خنثی می کند. یکی از محصولات شرکت چری چین ام وی ام 550 است که در سال 2011 برای اولین بار در بازار خودروی کشور سازنده معرفی گردید و تا سال 2016 تولید آن ادامه داشت.
مدتزمان رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت ۱۰.۸ ثانیه و حداکثر سرعت این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرمی، ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت است که قابل قبول تلقی میشود. اما ناهماهنگی زیادی بین پیشرانه و جعبهدندهی CVT وجود دارد و عملکرد آن چندان راضیکننده، دقیق و هوشمند نیست. بخش فنی امویام 550 چندان باکیفیت و قابل اعتماد نیست و دلیل این نقد، استفاده از قطعات بیکیفیت چینی در جایجای این خودرو است. در مجموع و با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو کشورمان، بایستی قیمت ام وی ام ۵۵۰ در نسخههای کارکرده را معقول و منطقی بدانیم. چراکه در حال حاضر میتوانیم با قیمتی تقریباً مشابه یک سدان داخلی کلاس متوسط، نسخهای سالم از mvm 550 اتوماتیک را بخریم که علاوه بر بهرهگیری از گیربکس اتوماتیک، از نظر وجود برخی آپشنها و قدرت پیشرانه هم دست بالاتر را دارد. امکانات ارائهشده در امویام 550 با توجه به بازهی قیمتی، مناسب و قابل قبول است و میتوان به این نکته اشاره کرد که اکثر امکانات رفاهی این خودرو کم و بیش در تمامی رقبایش وجود دارد و از این لحاظ خودروی چشمگیری به شمار میرود.
مدیران خودرو که شریک تجاری چری در ایران است، چری E5 را در سال 1393 با نام ام وی ام 550 در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک به صورت مونتاژ شده به بازار کشور عرضه کرد. با وجود این که ام وی ام 550 در کلاس سدان های خانوادگی ارزان قیمت قرار می گرفت، اما نتوانست در بازار ایران موفقیت چشم گیری به دست آورد و مونتاژ آن در سال 1395 به طور کامل متوقف گردید. خودروی امویام 550 مجهز به یک پیشرانهی ۲ لیتری ۴ سیلندر با آرایش خطی است که ۱۶ سوپاپ دارد و توان خروجی این پیشرانه معادل با ۱۳۹ اسببخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۸۲ نیوتنمتر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه است. وزن این سدان خانوادگی ۱۳۶۰ کیلوگرم است که با توجه به قدرت پیشرانه و وزن مناسب خودرو، شتابگیری بهخوبی صورت میگیرد و قابل قبول است.
همانطور که انتظار داریم، شتاب و کشش نسخه دندهای ام وی ام 550 بسیار بهتر از نسخه اتوماتیک است. با این حال نسخه اتوماتیک برای گذر از ترافیکهای شهری کارایی بیشتری دارد. مصرف سوخت ام وی ام 550 نیز در دنیای واقعی رقمی حدود 10 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود، عددی که با وزن خودرو و حجم پیشرانه آن تطابق دارد. شتاب صفر تا صد رسمی 11.5 ثانیه و حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، از دیگر مشخصات فنی ام وی ام 550 هستند.
تریم کابین ام وی ام 550 از رنگهای مشکی و کرم بهره میبرد و اکثر قطعات از پلاستیک خشک ساخته شدهاند که با توجه به اقتصادی بودن خودرو، قابل انتظار است. تعدادی دکمه کنترلی روی فرمان ام وی ام 550 تعبیه شدهاند که وظیفه کنترل سیستم صوتی را برعهده دارند. در نخستین نسخههای تولیدی ام وی ام 550 نمایشگر تنها در تیپ اتوماتیک لحاظ شده بود اما پس از مدتی هر دو نسخه دندهای و اتوماتیک ام وی ام 550 به نمایشگر سیستم صوتی مجهز شدند که ظاهر کابین را زیباتر جلوه میداد. در مجموع و با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو کشورمان، بایستی قیمت ام وی ام 550 در نسخههای کارکرده را معقول و منطقی بدانیم. قیمت چری E5 یا امویام 550 در بازار امارات متحده عربی (با پیشرانهی ۱.۸ لیتری) که به قیمت جهانی عرضه میشود، از ۳۲,۹۰۰ درهم شروع میشود و در بالاترین نسخه، قیمتی برابر با ۴۵ هزار درهم دارد.
ام وی ام ۵۵۰ از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت ۱۳۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر بهره میگیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل میشود. ام وی ام ۵۳۰ در زمان عرضه به بازار با یک نقد جدی از سوی خریداران مواجه بود. بسیاری از افراد، ظاهر آن را نامتناسب می دانستند و کم تر کسی پیدا می شد که از آن به عنوان یک خودرو زیبا یاد کند. ۵۵۰ سال ها بعد توسط چری به عنوان فیس لیفت رسمی و جایگزین ۵۳۰ طراحی شد.
این خودرو با توجه به ابعاد بزرگ بدنه و فضای جا دار کابین و صندوق عقب، بی شک مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت . همین موضوع سبب شده است مالکان خودروهای ام وی ام و چری بتوانند از شبکه ای وسیع برای دریافت خدمات استفاده کنند. به این ترتیب، می توان گفت که تقریباً هیچ یک از محصولات این شرکت با مشکل کمبود قطعات یدکی و لوازم مصرفی روبهرو نیست. هر چند عملکرد تمام نمایندگی ها را نمی توان خالی از ایراد دانست و قطعاً کاستی هایی در این بخش وجود دارد.
محصولات چری به عنوان یکی از برند های خودروهای چینی از جمله ماشین هایی است که در مدل های مختلفی در کشور وجود دارد و دارای کیفیت و قیمت های نسبتا مناسبی هستند. چری MVM 550 که با نام E5 نیز شناخته می شود یکی دیگر از محصولات شرکت های چینی است که در کلاس سدان قرار دارد. مدیران خودرو طی دهه 1390 خورشیدی، جای پای خود را در صنعت خودروسازی ایران محکم کرد.
همانطور که اشاره کردیم، mvm 550 نسخهای فیسلیفت از ام وی ام 530 محسوب میشود که یعنی طراحی اولیه آن به سال 2006 برمیگردد. عملکرد گیربکس ضریب متغیر پیوسته کاملا مورد رضایت مشتریان واقع شده و در حالت دستی شتاب و کشش دلخواه را به راننده ارائه می دهد. اگرچه در ابتدای حضور 530، اکثر مردم با توجه به سابقه کیفیتی اجناس چینی، نگاه مثبتی به آن نداشتند اما پس از گذشت مدت زمانی نسبتا کوتاه، این خودرو توانست تا در کنار محصولات ایرانی-فرانسوی قدیمی و تکراری جایی برای خود باز کند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. فضای خوبی که بریا سرنشینان جلویی و عقبی خودرو در نطر گرفته شده است باعث شده تا رضایت سرنشینان جلویی و پشتی خودرو به خوبی پاسخ داده شود.
معرفی خودروام وی ام 550 اتوماتیک سی وی تی 1394-1403
تا این لحظه اطلاع دقیقی مبنی بر فراخوان شدن و یا نحوه رفع عیب مذکور که گریبان برخی مالکان mvm550 را گرفته، در دست نیست. دلایل مختلفی از جمله وجود عیب در سیستم اگزوز و یا اشکال در گیربکس اتوماتیک برای آن بیان شده بود اما هیچ کدام از این دلایل به طور رسمی مورد تایید اهل فن واقع نشده است. واقعا من که میخوام بخرم خیلی سردرگم میشم.از بین دوستان واطرافیان خودمم هرکی داره خیلی راضیه و حسابی تعریف میکنه. به نظر منم که فوق العاده از ماشین های مزخرف داخلی بهتره ولی دلیل این همه بدگویی این سایت رو نمیفهمم واقعا. سلام خدمت همه عزیزان کلیه مطالب گفته شده همش الکیهخدا سرشاهده mvm550طلا است من مدل ۹۶ اتومات دارم عالیه چشمش نزنم . شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است.
جدیدترین محصول ام وی ام + مشخصات MVM 550 + قیمت
البته مثل دیگر خودروهای چینی، متریال به کار برده شده در ساخت کابین از جنس پلاستیک خشک است و در مقابل رقبا نمی تواند راضی کننده باشد. سدانهایی که در این بازه حضور دارند اکثرا چینی هستند و شرایط فروش آنها توسط نمایندگیها، رقابت را برای سایر رقبا بسیار دشوار کرده است. مهمترین رقبای امویام 550، آریو سایپا، جک J5 و برلیانس H330 هستند که کیفیت و خدمات پس از فروش بهتری در مقایسه با امویام 550 دارند. از دیگر رقبای مهم این خودرو میتوان به دنا پلاس و پژو 301 اشاره کرد. البته دلیل تمجید از کابین این خودرو، طراحیهای نامناسب و ناامیدکنندهی برخی خودروسازان چینی است و در مقایسه با رقبای غیر چینی، نمیتوان داشبورد و کابین امویام 550 را برنده دانست. همچنین به لطف فاصلهی بین دو محور ۲۶۰۰ میلیمتری، فضای مناسبی برای سرنشینان و بهخصوص سرنشینان عقب فراهم شده است که یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب میشود.
از این رو در صورت بروز مشکل در برخی شهرستانها و جادههای فرعی، امدادرسانی با مشکل روبهرو میشود. قطعات یدکی این خودرو نیز بهصورت گسترده در بازار آزاد موجود نیست و بهعلت کمبود قطعات و عدم گستردگی، قیمت بالایی دارد. سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون با فنر پیچشی و میلهی نگهدارندهی ضد لغزش و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی است که سواری تقریباً خوبی ارائه میکند. البته در برخی مواقع ضربات و کوبشهای غیر عادی در سیستم تعلیق مشاهده میشود؛ ولی در کل سواری و هندلینگ امویام 550 قابل قبول است و بهعنوان سدان جمعوجور شهری، عملکرد خوبی دارد و نباید انتظارات زیادی از این خودرو داشته باشیم.
بخشی از جلوپنجرهی کرومی روی کاپوت قرار گرفته که این بخش را بیش از سایر قسمتها چشمگیر کرده است. سپر جلو طراحی سادهای دارد که با چراغها و جلوپنجره کاملا هماهنگ است و مهشکنهای جلو نیز در دو طرف ورودی هوای بزرگ زیر سپر قرار دارند. طراحی بخش جلویی، خودرو را بزرگتر از آنچه هست، نشان میدهد و با توجه به قیمت خودرو، کاملا راضیکننده به نظر میرسد.
در پاسخ به پرسش بالا باید بگوییم اگر در دوره میانسالی خود هستید و تمایل دارید یک خودرو خانوادگی کم دردسر داشته باشید که نسبت به مبلغ پرداختی، آپشنهای خوبی داشته باشد؛ ام وی ام ۵۵۰ (به خصوص در نسخه اتوماتیک) گزینه مناسبی برایتان خواهد بود. به عنوان آخرین مورد در لیست معایب ام وی ام ۵۵۰ باید به بازار خرید و فروش کم رونق آن اشاره کنیم. هرچند نسخههای صفرکیلومتر ام وی ام ۵۵۰ در زمان تولید، خریداران پرشماری را به خود جذب کردند اما حتی در همان زمان هم وضعیت خرید و فروش نسخههای کارکرده این خودرو چندان جالب نبود. پیشرانه مذکور از نظر بازدهی و مصرف سوخت در سطحی پایینتر از پیشرانههای جدید توربو قرار میگیرد اما در بحث استهلاک و سازگاری با بنزین موجود در کشورمان، وضعیت بسیار بهتری دارد. عملکرد موتور ام وی ام ۵۵۰ هم خوب است و چابکی قابل قبولی را به این خودرو میبخشد.
از نمای جلو با چراغ ها و یک جلو پنجره بزرگ مواجه می شوید که نمای نسبتا خوبی برای این بخش به وجود آورده است. از نمای جانبی طراحی کاملا ساده ای می بینید که عاری از هر گونه خطوط است و از نمای پشت چراغ های کوچک و ناهماهنگ با بدنه به چشم می خورند. در کل در این رنج قیمت طراحی ام وی ام 550 نمره قابل قبولی دریافت می کند. با ورود به کابین نیز یک تریم دو رنگ کرم و مشکی توجه راننده و سرنشینان را به خود جلب می کند.
مشخصات فنی ام وی ام 550 اتوماتیک
ترمزها عملکرد خوبی دارند و انتظارات شما را برآورده میکنند، اما فرمان خودرو در مانورهای ناگهانی کمی سردرگم نشان میدهد. تعداد ایربگهای این خودرو فقط دو عدد و از نوع SRS برای راننده و سرنشین جلو است. ترمزهای امویام 550 در همهی چرخها از نوع دیسکی و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیرو EBD هستند. امروزه داشتن چنین مشخصاتی در بخش ایمنی، برای هر خودرویی واجب است و نیازی به تعریف و تمجید از هیچ شرکتی به دلیل استفاده از تجهیزاتی از این قبیل نیست. نبود حداقل ۴ ایربگ و سیستمهایی نظیر کنترل ترکشن TCS و سیستم کنترل پایداری ESP، قانعکننده نیست و قطعاً در انتخاب خودرو باید به این سیستمها که نقش مهمی در حفظ سلامت و امنیت سرنشینان بر عهده دارند، دقت کنیم. همچنین هیچگونه تست ایمنی از این خودرو در سازمانهای تست تصادف وجود ندارد.
شتاب گیری ثانویه با ۵۵۰ اتوماتیک نسبتاً بهتر پیش می رود، اما باز هم نمی توان از لقب هیجان انگیز برای آن استفاده کرد. سواری نرم و خانوادگی پسند را یکی از مهم ترین ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ و نقطه قوت آن باید دانست که این ویژگی را کاملاً از ۵۳۰ به ارث برده است. اما در کنار این سواری نرم و راحت، پایداری متوسط را از ایرادات اصلی این سدان چینی باید دانست که بخش زیادی از آن به نبود سیستم کنترل پایداری (ESP) در خودرو باز می گردد. ۵۵۰ که با سودای جانشینی ۵۳۰ به بازار آمد، هرگز مانند پدرش ندرخشید و خیلی زود با مشتریان ایرانی خداحافظی کرد.
برخلاف ظاهر خارجی ام وی ام 550 که با ام وی ام 530 به کلی متفاوت است، تغییرات خاصی در کابین این خودرو مشاهده نمیشود و حتی میتوان گفت که کابین ام وی ام 550 نسبت به ام وی ام 530 سادهتر طراحی شده است. خطوط سیال و منحنی بدنه در فضای داخلی نیز ادامه دارند و به جرات میتوان گفت که هیچ خط تند و تیزی در کابین مشاهده نمیشود. در واقع ام وی ام 550 و ام وی ام 530 از نظر مشخصات فنی و پلتفرم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمایزات آنها به موارد ظاهری و آپشنها ختم میشود.
عزیز بخر، ببین کی گفتم، بخر، بعد بنداز سربالایی و پیج جاده های شمال، ببین چه خودرویی گرفتی عشق کن. عملکرد جعبه دنده دستی نیز اگرچه مورد رضایت مالکان واقع شده است اما برخی از مالکان از وجود صدایی شبیه به «زوزه» در دنده های یک و دو ابراز نارضایتی می کنند. واضح است که نتوان به طور دقیق و قطعی، نسبت به عمومیت داشتن یا نداشتن این ویژگی ها اظهار نظر نمود چرا که در اینجا قادریم تنها تجربه عده معدودی از مالکان این خودرو را به سمع و نظر شما برسانیم. در این مطلب سعی نموده ایم تجربه تنی چند از مالکان محترم خودروی MVM 550 را با شما مخاطبان گرامی به اشتراک بگذاریم تا نسبت جنبه های مثبت و منفی این خودرو از نگاه برخی خریدارانش بیشتر اطلاع پیدا نمایید. چراغ های خودرو به نحوی برروی سپر و نمای جلویی خودرو قرار گرفته اند که طرح یک لبخند شیطنت آمیز را به ذهن می آورد و به همراه مه شکن های قرار گرفته در بخش پایینی سپر، تصویر جالبی از نمای روبرویی خودرو به دست داده است. خیلی قویتر از خودروهای ایرانی است که مافیای قوی خودرو آنها را از حلبی میسازند .
ام وی ام 550 دارای پیشرانه ی دو لیتری میباشد که توان تولید 130 اسب بخار را دارد و همانطور که گفته شد در دو نسخه اتومات مجهز به گیربکس CVT و دنده ای این نیرو به جلو منتقل می شود و با وزن 1410 کیلوگرمی 100 کیلومتر را در 10.8 ثانیه طی میکند. عایق بندی صوتی کابین نیز در حد مناسبی ارزیابی شده و اکثر سوال شوندگان از نرمی سیستم تعلیق و سکوت نسبی کابین ابراز خوشحالی کرده اند. نمای جانبی ام وی ام 550 ساده و بدون آلایش است و همه چیز بدون هیچ گونه حجم اضافه سرجای خود قرار دارد.
مشاوره خودرویی با دستیار باغشنی
طبیعی است که در چنین شرایطی توقع یک چهره بهروز را از ام وی ام ۵۵۰ نداریم اما طراحی این خودرو حتی نسبت به رقبای هم سن و سالی مثل جک J5 یا برلیانس H330 هم کمی قدیمی به نظر میرسد و بهخصوص برای خریداران جوان جذابیتی ندارد. همانطور که اشاره کردیم، mvm 550 نسخهای فیسلیفت از ام وی ام ۵۳۰ محسوب میشود که یعنی طراحی اولیه آن به سال ۲۰۰۶ برمیگردد. گفتنی است که این روزها تولید و عرضه MVM 550 از سوی مدیران خودرو متوقف شده است و تنها نمونه های دست دوم این خودرو با بازه قیمتی وسیع (از 40 تا حدود 55 میلیون تومان) در بازار خودروهای دست دوم وجود دارند. اکثر قریب به اتفاق مالکان از پیشرانه و گیربکس اتومبیل خود راضی بودند و این رضایت در نظرات صاحبان نسخه اتوماتیک مجهز به گیربکس CVT، بیشتر نمود پیدا می کرد. مشخصات فنی دقیق انواع خودرو MVM و چری در بازار کشورمان، مقایسهی آنها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آنها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر این خودروساز چینی را در بخش محصولات زومیت ببنید. استفاده از سانروف با ابعادی مناسب در سقف خودرو نیز همانند امضای پایانی مهندسین چری MVM 550 است که زیبایی خودرو و حس اسپرت بودن آن را کامل کرده است.
سانروف خودرو برقی است که مشابه با تکنولوژی به کار رفته در آینه های جانبی است.در بخش ایمنی خودرو نیز استفاده از دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو مد نظر بوده است و در ارزیابی های استاندارد ایمنی نمره یورو ۵ را به خود اختصاص داده است که نمره قابل قبولی است. چری MVM 550 در نمای بیرونی خود دارای طراحی زیبا و جذابی است و توانسته است رضایت مخاطبین را به خوبی جلب کند. در بخش جلویی خودرو خطوط و انحناهایی برروی کاپوت وجود دارد که از قسمت های بالایی تا لبه های کاپوت خودرو کشیده شده اند و حجم خوبی به خودرو داده است. ترکیب خطوط به کار رفته با جلو پنجره ام وی ام ۵۵۰ در کنار چراغ هایش نمای بسیار خوبی به بخش جلویی خودرو داده است و باعث یک آراستگی کلی و نمایی هارمونیک در طراحی آن شده است.
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. اما اگر تنوع طلب هستید و در فواصل زمانی کوتاه تصمیم به فروش خودرو خود میگیرید، بهتر است از ام وی ام 550 صرفنظر کنید و به سراغ یک سدان داخلی صفرکیلومتر بروید. طبیعی است که در چنین شرایطی توقع یک چهره بهروز را از ام وی ام 550 نداریم اما طراحی این خودرو حتی نسبت به رقبای هم سن و سالی مثل جک J5 یا برلیانس H330 هم کمی قدیمی به نظر میرسد و بهخصوص برای خریداران جوان جذابیتی ندارد. در پایان با توجه به نظرات این مالکان عزیز و مشخصات فنی-رفاهی این خودرو، به نظر می رسد که نمره متوسط روبه بالا را می توان در کارنامه این سدان چینی تبار درج کرد. از جمله نکات مثبتی که موجبات خرسندی بسیاری از مالکان MVM 550 را فراهم آورده است، می توان به مشخصات فنی مناسب و کیفیت درخور متعلقات پیشرانه و گیربکس اشاره نمود. در روزگاری که بازار سدان های ارزانقیمت کشورمان پرشده بود است از انواع خودروهای قدیمی فرانسوی که دیگر از دیدنشان هم خسته شده بودیم، حضور یک سدان چینی به نام چری A5 یا همان mvm530 ...
شرایط فروش چری MVM 550
این پیشرانه حداکثر 139 اسببخار قدرت و 182 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و در مقایسه با سایر خودروهای چینی برتری روی کاغذ را به ام وی ام 550 اعطا میکند. خوشبختانه مدیران خودرو این مدل را با دو نوع گیربکس پنج سرعته دندهای و اتوماتیک CVT به بازار عرضه کرد. از این رو مخاطبان میتوانستند نسخه اتوماتیک ام وی ام 550 را خریداری کنند. به گفته امیری مدیر بازاریابی و فروش شرکت مدیران خودرو، این خودرو با طراحی زیبا و بروز خود و مطابق استانداردهای روز جهانی همواره مورد توجه کارشناسان بازار قرار گرفته است. MVM 550 با چهره مدرن و با وقار و با موتور ۲۰۰۰ با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و با گیربکس اتوماتیک مجهز به تکنولوژی CVT و۷ دنده طی روزهای آتی وارد بازار خواهد شد.
کابین ام وی ام ۵۵۰: نه چندان لوکس و نه چندان باکیفیت
امویام 550 در اصل همان چری E5 است؛ این خودروی سدان کامپکت که از سال ۲۰۱۳ در بازار چین عرضه شد، براساس چری A5 یا امویام 530 ساخته شده است. این خودرو در کشور ما با نام امویام 550 رونمایی شد و در حال حاضر در دو نسخهی خودکار و دستی قابل خرید است. به گفته امیری شرکت مدیران خودرو از جمله شرکت های تولیدی می باشد که در سال های اخیر با ارائه مدل های متنوع همراه با افزایش کیفیت و توسعه خدمات پس از فروش و همچنین همکاری با شرکت های معتبر ، تبدیل به یک خودروساز مطرح و پر قدرت در کشور گردیده است . در حقیقت فاصله ۲۶۰۰ میلی متری که بین دو محور خودرو قرار گرفته است باعث شده است تا فضای کافی و مناسبی را برای سر و پاهای سرنشینان جلو و عقب این خودرو فراهم شود. جنس پوشش صندلی ها از نوع چرم است و تنظیم آنها نیز به صورت دستی انجام می شود که امکان تنظیم در چهار جهت مختلف برای صندلی ها در نظر گرفته شده است.
در بازار، خرید و فروش ام وی ام ۵۵۰ به خوبی دیگر محصولات این نشان چینی نیست و معمولاً مالکان آن، زمان انتظار زیادی برای به فروش رفتن اتومبیل خود تحمل می کنند که این نکته را از بدترین ویژگی های ام وی ام ۵۵۰ باید دانست. در این زمینه، جک J5، که رقیب اصلی ام وی ام ۵۵۰ است، اوضاع به مراتب بهتری دارد، چراکه بیش تر در بازار معامله می شود و مشتریان ایرانی هنوز آن را به دست فراموشی نسپرده اند. خودروهای چینی در بازارهای داخلی توانسته اند بازار خرید و فروش را به خوبی به دست آورده و علاقمندان بسیاری در بین مردم کشورمان پیدا کنند.
لینک های مرتبط با نوع فروش
سیستم چندرسانهای این خودرو به نمایشگر ۷ اینچی، بلوتوث، سیستم ناوبری رهیاب و نقشهخوان مجهز است. همچنین قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و اشتراکگذاری محتویات موبایل، تبلت و ... روی صفحه نمایش خودرو از طریق رابط کاربری Mobile Mirro Link میسر است.
اما بعضی از مالکان عدد 9 لیتر در هر 100 کیلومتر را هم اعلام کردهاند؛ فراموش نکنید که در شهر میزان مصرف سوخت افزایش می یابد. در این رنج قیمت امکانات رفاهی MVM 550 در سطح قابل قبولی قرار دارند که از جمله آن می توان به سنسور دنده عقب، رینگهای آلومینیومی، روکش چرمی صندلیها، مه شکن جلو و عقب، تنظیم برقی آینههای جانبی و تنظیم چهار جهته صندلی راننده اشاره کرد. MVM 550 با عنوان یک سدان ارزان قیمت موفق نشد با محصولاتی مثل پژو پارس و تندر 90 رقابت کند. چری یک پیشرانه ۲۰۰۰ سی سی تنفس طبیعی دارد که بسیار به آن علاقهمند است!
تست و بررسی ری را کراس اوور ملی ایران خودرو ؛ نظم هوش ربا
به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام ۵۵۰ رفتهایم. ام وی ام 550 یکی از سدانهای چینی است که در زمان خود توانست موفقیت نسبی در بازار کشورمان کسب کند. به همین بهانه در این مطلب به سراغ بررسی مزایا و معایب ام وی ام 550 رفتهایم.
ام وی ام 550 از یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 132 اسب بخار و حداکثر گشتاور 180 نیوتن متر بهره میگیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) به محور جلو این سدان کامپکت منتقل میشود. پیشرانه MVM 550 از نوع دو لیتری، چهار سیلندر و تنفس طبیعی بوده که توانایی استخراج نیرویی معادل 139 اسب بخار در دور موتور 5750 و گشتاوری برابر با 182 نیوتن-متر در دور موتور 4300 را داراست. همچنین گیربکس پنج سرعته دستی و یا جعبه دنده cvt با حالت تیپ ترونیک هفت سرعته، نیروی پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال می دهند. حجم پیشرانهی امویام 550، نکتهی قوتی برای این خودرو در برابر رقبایی همچون جک جی ۵ و برلیانس H330 است. این پیشرانه با جعبهدندهی خودکار از نوع CVT جفت شده است که شتاب اولیهی خوبی ارائه میکند.
{مشخصات و اطلاعات فنی "ام وی ام 550 اتوماتیک"
|}هرچند این نرمی تاحدودی روی هندلینگ خودرو اثر منفی داشته است اما در یک سدان خانوادگی مثل ام وی ام 550، کیفیت سواری اولویت بالاتری دارد. قبل از پرداختن به مزایا و معایب ام وی ام 550 بهتر است نگاهی به تاریخچه این سدان چینی و دوران حضور آن در بازار کشورمان بیندازیم. ام وی ام 550 در واقع همان چری E5 است که سال 2011 معرفی شد و تا 2016 روی خط تولید بود. ام وی ام ۵۵۰ از جمله سدان های نه چندان پرفروغ چینی در بازار خودرو ایران است، خودرویی که نتوانست آن طور که باید و شاید، به موفقیت برسد و فروش پایینی را تجربه کرد.
قیمت این سدان خانوادگی جمعوجور در بازار ایران بسته به تیپ خودرو و جعبهدنده، متفاوت است. امویام 550 در تیپ معمولی، قیمت ۱۱۰ میلیون تومان برای نسخهی دستی و ۱۴۰ میلون تومان برای نسخهی خودکار دارد. با توجه به طراحی بخش عقب خودرو و عدم وجود دید کافی به این بخش، دوربین دید عقب برای این خودروی ضروری است و خوشبختانه شاهد ارائهی آن و همچنین حسگر پارک در عقب خودرو هستیم.
طراحان چری به واقع، با رفع ایرادات طراحی ۵۳۰ و به روزرسانی المان های آن، ۵۵۰ را معرفی کردند. ۵۵۰ در بازار چین با عرضه به موقع، به خوبی توانست جانشینی ۵۳۰ را بر عهده بگیرد. اما عرضه کننده وطنی آن قدر دیر به سراغ مونتاژ ۵۵۰ رفت که عملاً دیگر ظاهر این خودرو برای خریدار ایرانی جذابیت خاصی نداشت.
{امویام 550 مدل ۱۳۹۶
|}بعد از بررسی مزایای ام وی ام 550 نوبت آن است که نگاهی هم به نقاط ضعف این سدان خانوادگی داشته باشیم. از رقبای ام وی ام 550 در ایران می توان به خودروهایی همچون جک جی 5، برلیانس H330 و دنا اشاره کرد. البته یکی از دلایل کاهش نمره MVM 550، به قیمت نسبتا بالای آن باز می گردد وگرنه اگر این خودرو در بازه زیر 50 میلیون تومان عرضه شود، قطعا به یکی از محبوبترین ها بدل خواهد شد. در ادامه میتوانید مشخصات فنی مهمترین رقبای امویام 550 را مشاهده کنید. این خودرو کاملا اتوماتیک چک میشود و کاملا هوشمند است هم آب و هم روشن و هم گیربکس در صورت وجود اشکال اجازه حرکت به خودرو نمیدهد و شما را مطلع میکند.
همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، طراحی ام وی ام 550 حاصل فیس لیفت اساسی چری روی مدل A5 یا ام وی ام 530 است. طی این فیس لیفت خطوط تند و تیز بدنه حذف شدند و جای آنها را خطوط منحنی گرفت. همانند اکثر فیسلیفتها، جلوپنجره بیشترین سهم تغییرات به خود اختصاص داده است. چراغهای بزرگ با لبههای کشیده، الگوی مشترک طراحی خودروهای چری در آن دوران بودند که علاوه بر ام وی ام 550، در ام وی ام 315 نسل اول و ام وی ام X33 نسل دوم نیز مشاهده میشوند. در ارزیابی های انجام شده زمان مورد نیاز برای رسیدن به شتاب کیلومتر در ساعت برای چری E در حدود ۱۰٫۸ ثانیه ارزیابی شده است. همچنین حداکثر سرعت خودرو نیز برابر با ۱۸۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
در واقع چری با عرضه مدل E5 یا ام وی ام 550، سعی کرد تا فرم جعبهای مدل پیشین را اندکی تغییر دهد و آن را کاربرپسند جلوه دهد. قیمت این خودرو در مدل اتوماتیک آن ۵۷٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان و در مدل دنده ای ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون تومان می باشد. بعد از بررسی مزایای ام وی ام ۵۵۰ نوبت آن است که نگاهی هم به نقاط ضعف این سدان خانوادگی داشته باشیم. در خصوص امنیت این خودرو تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد تست ایمنی MVM 550 توسط موسسه C-NCAP یا هر موسسه تصادف دیگری در دسترس نیست. ایموبیلایزر، سیستمهای ABS و EBD و کیسه هوای راننده و سرنشین جلو تنها تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید.
تنوع محصولات این شرکت طی دهه 1390 افزایش یافت و خودروهای جدیدی همچون ام وی ام 550 و نسل دوم ام وی ام ایکس 33 وارد بازار کشورمان شدند. ام وی ام 550 در حقیقت نسخه بروز شده و ارتقا یافته ام وی ام 530 محسوب میشود، سدان کوچک و اقتصادی مدیران خودرو که رقیب سمند، پژو پارس و لیفان 620 در بازار ایران محسوب میشد. عرضه ام وی ام 550 به بازار ایران با افزایش قیمت نسبی خودروها در میانه دهه 1390 همراه بود، از این رو ام وی ام 550 از سطح رقابت با محصولات داخلی فراتر رفت و به هماورد بسترن B50 و جک J5 تبدیل شد. این خودرو برخلاف برادر بزرگترش یعنی ام وی ام 530، عمر کوتاهتری در خط تولید مدیران خودرو داشت ام وی ام 550 امروزه یکی از معدود خودروهای دست دوم اتوماتیک بازار محسوب میشود که با قیمت مناسبی قابل خریداری است. چری در طراحی داخلی ۵۵۰ مانند طراحی بیرونی تا حدی تلاش کرده است فضا را مدرن تر و عامه پسندتر از آب درآورد. فرم جانمایی دریچه های تهویه میانی و پنل سیستم صوتی، ارگونومی خوبی دارد.
عملکرد موتور ام وی ام 550 هم خوب است و چابکی قابل قبولی را به این خودرو میبخشد. باتوجه به نظرات دارندگان امویام 550، ایرادات اساسی این خودرو را میتوان کیفیت پایین قطعات و استهلاک بالای آن دانست که باعث دلسردی مالکان و خریداران احتمالی در آینده میشود. لوازم یدکی گرانقیمت نیز از فاکتورهای مهم در انتخاب خودروی اقتصادی است و امویام 550 در این بخش حرفی برای گفتن در برابر رقبایش نخواهد داشت. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو ۴ است و با توجه به دنیای مدرن امروزی، این استاندارد در خودرویی که در چند سال اخیر توسعه یافته، کمی ناامیدکننده به نظر میرسد. حجم مخزن سوخت ۵۲ لیتر است؛ اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت این خودرو از سوی سازنده و شرکت مونتاژکننده منتشر نشده است؛ بدین دلیل اطلاعات مهمی همانند مصرف سوخت، همچنان نامشخص است و فقط میتوان به تجربهی مصرفکنندگان بسنده کرد.
خودرو mvm 110 قیمت