افزایش رتبه سایت برای یوتیوب
ترفندهای سئو برای بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل وبلاگ برتینا
در این صورت کافی است بر اساس فاکتورهای مختلفی نظیر اپلیکیشنهای موجود در موبایل کاربران، بازدید از سایتهای موردنظر، موضوعات موردعلاقه و… ویژگیهای مخاطبان هدف خود را برای گوگل تعریف کنید. به عبارت دیگر، الگوریتم یوتیوب به دنبال محتوایی است که برای کاربران جذاب و ارزشمند باشد. وقتی ویدئویی توانایی جذب مخاطبان بیشتر و ماندگاری در نگاه آنها را دارد، این الگوریتم آن را به سایر کاربران پیشنهاد میدهد. دانستن و درک درست این الگوریتم به شما کمک میکند تا محتوایی تولید کنید که با معیارهای یوتیوب همخوانی دارد و میتواند در جذب بازدید و بازخوردهای بیشتر موفق باشد. یوتیوب مدیایی بسیار رقابتی برای به اشتراک گذاشتن محتوای تولیدی است؛ چرا که روزانه افراد زیادی از آن بازدید میکنند. این نتیجه مطالعه برایان دین (Brian Dean) موسس Backlinko از ۱.۳ میلیون ویدیوی یوتیوب است و ارتباط واضحی بین نظرات ویدیو و رتبهبندی آن توسط یوتیوب را نشان میدهد.
با جلب توجه آنها به سوی خود می توانید بیشتر دیده شده و از این طریق لینک های بیشتری به دست بیاورید. اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی کسانی هستند که دنبال کنندگان و اعتبار زیادی در حوزه کاری خود دارند. آنها از این پتانسیل برخوردارند که تنها با معرفی شما، هزاران نفر را به سمتتان سوق دهند. فاکتورهایی مانند اضافه کردن جزییات بیشتر به یک مطلب، استفاده از سبک های نوشتاری ساده و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی می تواند شانس محبوب شدن محتوا را افزایش دهد. بنابراین دقت داشته باشید که همواره در بازههای زمانی مختلف محتوای قدیمی سایت را از یاد نبرده و لینک هایی به آنها بدهید. با این کار مطلب شما همیشه از دید گوگل مطلب با اعتباری دیده خواهد شد.
این ابزار به شما کمک می کند تا مشکلات سایت را یافته تا از ایجاد تداخل در روش های سئو سایت جلوگیری کنید. این تگ به گوگل کمک می کند تا صفحه اصلی و سایر نسخه های آن را درک کرده تا نسخه صحیح را در نتایج جستجو نمایش دهد. دقت داشته باشید که این روش راهکار متفاوتی نسبت به نادیده گرفتن صفحات توسط فایل robots.txt محسوب می شود. به جز در شرایطی بسیار خاص، یو آر ال های سایت می بایست ثابت و استاتیک بوده و تنها با خواسته خود شما قابلیت تغییر داشته باشند. این کار موجب هر چه بیشتر شدن اعتبار سایت و افزایش رتبه صفحات آن در نتایج جستجو می گردد. اگر به دنبال راهی کارآمد برای افزایش دیدهشدن ویدئوها یوتیوب خود هستید، انتشار رپورتاژ آگهی میتواند گزینهای فوقالعاده باشد.
برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که از کلماتی استفاده میکنید که حجم جستجوی خوبی دارند و به محتوای ویدئوی شما مرتبط هستند. این کار نه تنها به شما کمک میکند در یوتیوب رتبه بالاتری داشته باشید، بلکه میتواند باعث شود ویدئوهای شما در نتایج گوگل نیز برجسته شوند و ترافیک هدفمندی را از آنجا دریافت کنید. برای بهینهسازی ویدئوهای یوتیوب با تگها، ابتدا از یک تگ اصلی که مهمترین کلیدواژه ویدئوی شماست، استفاده کنید. از تگهای کلیتر برای پوشش گستردهتر جستجوها و از تگهای خاص برای جزئیات دقیقتر استفاده کنید. تگها را مختصر و در حدود ۲ تا ۳ کلمه نگه دارید و از زیادهروی در تعداد تگها خودداری کنید تا سئوی ویدئو به بهترین شکل عمل کند. برخلاف تبلیغات پولی، خدمات سئو یوتیوب به کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو به صورت طبیعی میپردازد.
می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از ابزار یوتیوب استفاده کنید که این کار را تسهیل می کند. در متن، میتوانید فراخوانهایی برای اقدام (CTA) مانند دعوتنامه برای عضویت در کانال یا دانلود برخی از مطالب در وبسایت خود، ترجیحاً با لینکهای کوتاهشده، قرار دهید. از توضیحات برای افزودن اطلاعات بیشتر و جذب کاربران به روش های دیگر استفاده کنید. توضیحات یکی دیگر از قسمت های مهمی است که هنگام آپلود ویدیو باید پر شود. این متن باید به تشریح ترین شکل ممکن اطلاعاتی در مورد موضوع ویدیو ارائه دهد. بنابراین بهترین انتخاب – به خصوص اگر یک تجارت کوچک دارید – احتمالاً کلمات کلیدی است که ما آنها را “دم بلند” می نامیم.
استفاده از کپشن نه تنها برای کاربرانی که مشکلات شنوایی دارند بسیار مفید است، بلکه توجه کاربر را بیشتر از صدا جلب می کند. تحقیقات نشان داده است که در حال حاضر بیشتر افراد به دلیل قرار گرفتن در موقعیت های خاص، ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند، در نتیجه نوشتن کپشن و توضیحات بسیار مهم و ضروری به شمار می آید. کپشن فرصتی را ایجاد می کند تا بتوانید کلمات کلیدی متعدد را نیز در آن بگنجانید. در نوشتن توضیحات می توانید کلمات کلیدی طولانی، مترادف ها و اصطلاحات را به صورت ترکیبی استفاده کنید. دقت داشته باشید که سئو یوتیوب به معنای این است که محتوا برای بیننده و الگوریتم یوتیوب قابل درک باشد.
با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. با توجه به دانش فنی کارشناسان ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر شما میتوانید در مدت کوتاهی به لینک اول گوگل برسید. از این رو در بازدید وبسایتتان ترافیک ایجاد شده و قطعاً کسب و کار پررونقی خواهید داشت. اصولاً چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد که در پاراگراف های اولیه بایستی این چگالی بیشتر باشد. مثلاً فرض کن میخوای بفهمی چرا ترافیک یکی از ویدیوهات یهو بالا رفته.
بک لینکی که به یک صفحه خاص از سایت شما داده شده است، در حالت کلی آتوریتی را به دامین و در حال خاصتر آتوریتی را به آن صفحه به خصوص منتقل می کند. اگر می خواهید که رتبه بهتری برای یکی از صفحات سایتتان به دست آورید، بالطبع بهتر است که بک لینک های بیشتری برای آن صفحه ایجاد کنید. در حالت کلی می توان گفت اگر نرخ متوسط کلیک (CTR) وب سایت بیشتر باشد، احتمالا جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب خواهید کرد. دقت داشته باشید که پست های سایت حداقل از یک محتوای تصویری برخوردار بوده، حتی اگر این محتوا تنها یک تصویر ساده باشد. این مسئله موجب افزایش اعتبار محتوای سایت شده و مزیت های خود را برای افزایش رتبه سایت به همراه خواهد داشت. تنها به این نکته توجه کنید که صفحه اصلی دارای طراحی خوبی بوده تا بتواند کاربران را به صفحات مورد نظرشان هدایت کند.
با اجرای سئو یوتیوب، در نتایج جستجو ویدیو شما نیز توسط کاربران بیشتری دیده می شود و به یوتیوب کمک می شود نسبت به محتوای ویدیو شما درک بهتری داشته باشد. گوگل به طور خودکار لینک ویدیوهای یوتیوب را crawl میکند و آنها را در نتایج جستجو نمایش میدهد. یکی از مهمترین عواملی که موتورهای جستجو برای رتبهبندی سایتها در نظر میگیرند، تعداد و کیفیت بکلینکهایی است که سایت شما دریافت میکند. هرچه سایتهای معتبر بیشتری به شما لینک بدهند، افزایش سئو سایت شما بیشتر خواهد بود. توضیحات متا به موتورهای جستجو کمک میکند تا بفهمند صفحه شما درباره چه موضوعی است.
به عبارت دیگر سئو یوتیوب به مجموعه فعالیتهایی گفته میشود که کانال شما را در یوتیوب سئو میکند و در نتیجه یوتیوب ویدیوهای شما را در صدر لیست ویدیوهای پیشنهادی، به کاربر پیشنهاد میدهد. برای ویدیوهای آینده خود، اگر کلمات کلیدی مرتبط را قبل از شروع ساخت ویدیو انتخاب کنید، کارتان سادهتر خواهد بود. به این ترتیب، میتوانید از ابزار جستجوی کلمات کلیدی (keyword research tool) استفاده کنید تا محبوبترین عبارات جستجو را برای استفاده در ویدیو خود، پیدا کنید. این کار میتواند به شما در ایدهپردازی برای محتوای کانال یوتیوب هم کمک کند. در یوتیوب (برخلاف سایت و اینستاگرام)، تنها امکان آپلود فایلهای ویدئویی وجود دارد. بنابراین اگر قرار است افزایش بازدیدی در کانال یوتیوب شما رخ بدهد، باید از سئو ویدیو های یوتیوب شروع کنید.
بعدی، کلمه کلیدی هدف رو توی عنوان ویدیوت وارد کن، اما خلاق باش و حتماً این کار رو طبیعی انجام بده. اونها همچنین به یوتیوب سیگنال میدن که ویدیوی شما جذابه و به بینندههات ارزش ارائه میکنه. این میتونه دیده شدن ویدیوت در نتایج جستجو و ویژگی ویدیوهای پیشنهادی رو افزایش بده. میتونی به صورت دستی برچسب زمانی اضافه کنی یا با YouTube Studio برچسبهای خودکار ویدیو رو اضافه و ویرایش کنی. همچنین میتونی استراتژیها و ابزارهای خودکارسازی یوتیوب مختلفی رو برای سریعتر کردن این فرآیند بررسی کنی. همچنین خوبه که پنج تا هشت هشتگ در توضیحات ویدیو بذاری که با کلمه کلیدی اصلی نزدیک باشن.
و برای اینکه ویدیو در موقعیت خوبی ظاهر شود، عنوان باید تا حد امکان به عبارات جستجوی کاربر نزدیک باشد. اما چگونه می دانید کلمات کلیدی دم بلند چیست؟ آنها معمولا طولانی تر هستند – سه کلمه یا بیشتر – و جستجوی خاص تری را نشان می دهند. برای انجام این کار، زمانی که در کانال های آنها هستید، به تب فیلم ها بروید و گزینه مرتب سازی بر اساس محبوب ترین ویدیوها را انتخاب کنید. با این حال، هرچه امتیاز بیشتری با الگوریتم جستجوی یوتیوب کسب کنید، شانس بیشتری برای رسیدن به موقعیت های برتر خواهید داشت. از نمونههای زیر برای نوشتن CTA مناسب و افزایش نرخ کلیک برندتان، استفاده کنید. در نهایت، موفقیت در سئو تنها با ترکیب محتوای باکیفیت، بهینهسازی تکنیکی و استراتژیهای بلندمدت ممکن است.
با اتخاذ این راهکارها، میتوانید ویدیوهای خود را در نتایج جستجوی یوتیوب بهتر رتبهبندی کنید. حضور قسمتی از کلمات کلیدی در نام دامنه شاید بتواند به افزایش رتبه سایت در جستجوی آن عبارات کمک کند. به عنوان مثال اگر کار حیطه کاری شما درباره فروش تبلت می باشد، استفاده از کلمه Tablet در نام دامنه شاید امتیازاتی را برای شما به همراه داشته باشد. اما اگر نام دامنه خود را انتخاب و خریداری کرده اید، تغییر آن ضرورتی نداشته و بهتر است با همان نام ادامه دهید. دقت داشته باشید که نام دامنه در حالت کلی و طبق گفته گوگل، جز فاکتورهای رتبه بندی نیست. برای تقویت رتبه ویدئوها یوتیوب خود، میتوانید از بلاگتان به عنوان ابزاری مؤثر استفاده کنید.
با این حال انتخاب شما در زمینه هاست وبسایت می تواند نقش مهمی در رتبه سایت در نتایج جستجو داشته باشد. به عنوان مثال و در بدترین سناریو ممکن، اگر هاست شما متهم به شرکت در فعالیت های خرابکارانه است، این مسئله می تواند بر روی اعتبار دامنه شما نیز اثرگذار باشد. به همین دلیل ما تلاش زیادی کرده ایم تا لیستی از 101 روش مختلف برای افزایش رتبه وب سایت در گوگل را برای شما تهیه کنیم. این روش ها موجب افزایش دانش شما نسبت به سئو شده و حاوی نکاتیست که حتی برای مبتدیان نیز قابل درک می باشد. در صورتی که علاقه مندید این روش ها توسط رادزاد در سایت شما پیاده سازی شوند، می توانید با ما ارتباط برقرار کنید. ایجاد بک لینکها مرتبط با ویدئوها در مقیاس بالا ممکن است چالشبرانگیز باشد؛ اما نرمافزارهای ساخت بک لینک خودکار میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.
بررسی سایتهای رقبای موفق به شما این امکان را میدهد که بهترین استراتژیها را برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شناسایی کنید. بررسی بکلینکهای رقبا و استراتژیهای محتوا میتواند به شما در ارتقاء رتبه سایت کمک کند. تعامل با مخاطبان از طریق نظرات، پرسش و پاسخ و ارسال ایمیلهای پیگیری میتواند به بهبود تجربه کاربری و افزایش سئو سایت کمک کند. موتورهای جستجو سایتهایی را که با مخاطبان خود در ارتباط هستند، ترجیح میدهند. افزودن محتوای چندرسانهای مانند تصاویر، ویدیوها، اینفوگرافیکها و فایلهای صوتی میتواند جذابیت سایت شما را افزایش دهد و باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شود. افزایش رتبه سایت در گوگل ( Increase site ranking in google) یعنی رمز موفقیت کسب و کار شما!
معمولا نیز محدودیت هایی برای طول کاراکترهای این متا تگ ها وجود دارد. گوگل در سال های گذشته بارها قوانین خود در این زمینه را تصحیح کرده است و در صورت تخطی از آن با پنالتی گوگل مواجه خواهید شد. خیلی مودبانه می توانید از کاربران خود وب سایت و شبکه های اجتماعی درخواست کنید که مطالب شما را به اشتراک بگذارند. دقت داشته باشید که این درخواست را معطوف به بهترین محتواهای سایت کنید. انکر تکست یا به عبارتی متن لینک های شما در لینک سازی از اهمیت زیادی برخوردار است. فریب دادن گوگل با استفاده از انکرتکست های تکراری در بین بک لینک ها قبل از الگوریتم پاندا (سال 2011) امری رایج بود و نتیجه شگفت انگیزی نیز داشت.
علاوه بر گوگل، بارگذاری سریعتر سایت سبب افزایش رضایت بازدیدکننده های سایت می شود. در واقع به همین علت این مورد برای گوگل اهمیت دارد ، زیرا گوگل تنها به این نکته اهمیت می دهد که سایت شما بتواند رضایت کاربر را جذب کند. گوگل به این موضع توجه کرده و ممکن است قبل از ورود کاربران به سایت آنها را با اخطار هک شدن سایت مواجه کند. بنابراین با ایجاد سیستم های امنیتی در وب سایتتان از هک شدن آن جلوگیری نمایید. بزرگترین امتیازی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما می گذارند امکان انتشار پست های وبلاگ شما در محیطی بسیار بزرگ است که این امر موجب هر چه بیشتر دیده شدن محتوا و افزایش شانس گرفتن لینک می شود. با انتشار هر مطلب در وب سایت، آن را در تمام شبکه های اجتماعی خود نیز منتشر کنید.
شبکههای اجتماعی محیط ایدهآلی برای جذب مخاطبان جدید هستند، زیرا بسیاری از افراد زمان زیادی را در این پلتفرمها میگذرانند. بنابراین به اشتراکگذاری ویدئوها در این شبکهها میتواند مخاطبان جدیدی را سمت شما جذب کند. همچنین، استفاده از هشتگها مرتبط هنگام به اشتراکگذاری ویدئوها، کمک میکند تا محتوای شما توسط کاربران علاقهمند بیشتری دیده شود. هرچه ویدئوها شما بیشتر دیده و به اشتراک گذاشته شوند، احتمال دریافت بک لینکها ارگانیک نیز افزایش مییابد. بنابراین، حضور فعال در شبکههای اجتماعی برای بهبود سئو ویدئوها یوتیوب بسیار مهم است. با بهینهسازی محتوا و استفاده از اصول سئو یوتیوب، ویدئوهای شما در نتایج جستجو جایگاه بهتری پیدا میکنند و از این طریق، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب میکنند.
علاوه بر این، ابزارهایی مانند SEMRush و Ahrefs می توانند بینشی در مورد رتبه بندی کلمات کلیدی ارائه دهند. یکی از عواملی که میتواند بر افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد، نرخ پرش است. اگر کاربران به سرعت از سایت شما خارج شوند، ممکن است موتورهای جستجو تصور کنند که محتوای سایت شما کیفیت مناسبی ندارد. لینکهای داخلی باعث میشوند که موتورهای جستجو به راحتی به صفحات مختلف سایت شما دسترسی پیدا کنند و همچنین به کاربران کمک میکنند که محتوای مرتبط بیشتری را در سایت شما پیدا کنند. این کار نه تنها افزایش سئو سایت را تضمین میکند، بلکه باعث میشود کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند.
اگر قصد انتشار پست مهمان به صورت یک استراتژی دائمی را دارید، بهتر است که برخی از آن ها را با لینک های نوفالو منتشر کنید. در این شرایط بک لینک ها شما به صورت غیرطبیعی دیده نشده و جز مصادیق تبادل بک لینک نیز محسوب نخواهد شد. همچنین می توانید بک لینک هایی که به سایر سایت های خارجی مشکوک می دهید را نیز با تگ نوفالو درج کنید. درح بک لینک در صفحه ای از سایت ها که اولا با سایت شما در ارتباط بوده و جز صفحات معتبر سایت محسوب میشود، به طور سنتی پیج رنک و در نتیجه آتوریتی بیشتری را به سایت شما منتقل خواهد کرد. سپس متن جایگزین مناسبی را انتخاب کرده، به گونه ای که توصیف کننده دقیق محتوای عکس باشد.
WHOIS به پروتکل ثبت و یافتن منابع مختلفی که به یک وبسایت مرتبط است گفته می شود. به عنوان مثال شما می توانید به جستجوی دامنه و اطلاعات تماس وبمستر آن بپردازید. شما به عنوان مالک دامنه می توانید این اطلاعات را از دسترس عموم خارج کنید. در صورت مخفی کردن اطلاعات WHOIS دامنه ممکن است گوگل اینطور تصور کند که شما سعی در حال انجام کار غیر مجازی هستید. ما استراتژیهایی برای افزایش تعامل مخاطبان با ویدیوهای شما طراحی میکنیم، از لایک و کامنت گرفته تا اشتراکگذاری بیشتر، تا ویدیوهای شما در پیشنهادات یوتیوب بهتر نمایش داده شوند.
اگر محتوای قدیمی دارید که جذابیت آن از بین رفته است، می توانید عنوان، توضیح، برچسب و حتی تصویر کوچک آن را به روز رسانی کنید. از این طریق می توانید به الگوریتم یوتیوب کمک کنید تا دوباره محتوای شما را پیدا کند. البته یوتیوب این فرصت را به شما می دهد که بتوانید قسمتی از ویدیو را برش داده و آن را ویرایش کنید. همه این عوامل بر رتبهبندی یوتیوب تأثیر زیادی دارند، زیرا نشان میدهند که آیا ویدیوی شما انتظارات کاربران را برآورده کرده است (یا فراتر از آنها). هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را در یوتیوب تایپ می کند، ربات های پلتفرم تمام کانال ها و ویدیوها را جستجو می کنند تا بهترین نتایج را به ترتیب مرتبط به کاربر ارائه دهند. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثالهای کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آوردهایم، توجه کنید.
بنابریان در استفاده از انکر تکست ها کاملا طبیعی عمل کرده و سعی کنید که کلمات کلیدی متنوعی را برای لینک دادن به صفحات سایت به کار ببرید. زمانی که کاربران اقدام به باز کردن آدرسی از سایت می کنند که وجود خارجی نداشته و یا احیانا پاک شده است، با خطایی به نام 404 مواجه خواهند شد. شاید دلیل نمایش چنین خطایی وجود اشکال در سرور سایت باشد، اما در اغلب موارد دلیل آن جا به جایی یا حذف کامل صفحه است. با این کار به پایشگرهای موتورهای جستجو میفهمانید که صفحه قبلی دیگر وجود نداشته و صفحه جدید جایگزین آن شده است. اما اگر موضوعات مورد نظر شما در محتوا خیلی خاص بوده و دست روی موضوعات بگذارید که کسی به دنبال آنها نباشد، ممکن است محتوای شما هیچ وقت دیده نشود.
10- اگر توضیحات ویدیو دارای کلمه کلیدی باشد، کمکی به گرفتن رتبه نخواهد کرد. 7- اگر با ارسال ویدئو، باعث شوید که تعداد مشترکان یوتیوب یا کانال شما اضافه شود، قطعا رتبه کانال شما هم افزایشی خواهد بود. 1- یکی از مهمترین عامل ها برای گرفتن رتبه از دید youtube، گذاشتن دیدگاه (comment) در زیر هر پست ویدئویی می باشد که ارتباط بسیار زیادی با رتبه بندی در صدر یوتیوب دارد. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. شما میتوانید بدون نیاز به استخدام طراح و گرافیست، طرحهای گرافیکی حرفهای بسازید. Canva حتی قالبهای آمادهای دارد که میتوانید با کمترین تلاش، تصاویر کوچک ویدیویی بسیار خوب ایجاد کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری